5 דברים לשיפור חוויית הסינון באתר שלכם

פילטרים הפכו להיות מילה גסה. "אולי כדאי שהיא תירגע עם הפילטרים", "היתה לנו שיחה עם אפס פילטרים". אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה ופילטר לחשיבותו באתרי איקומרס.
עבודה עם פילטרים, בצד שלכם, מחייבת תיוג ושיוך מדוייקים של כל מוצר וקבוצת מוצרים. נכון, זו עבודת נמלים בהתחלה לפחות, אבל כמו שאמא שלי הפולניה אומרת "בשבילי אני עושה את זה? בשבילך אני עושה את זה!". לכו עם הויז'ואל הזה בראש אל ממשק הניהול שלכם ותבינו שהפילטרים עוזרים ללקוחות שלכם להתקדם בקלות ובבטחון בתוך החנות שלכם אל עבר המוצר שהם מחפשים. ככל שהמוצר יהיה משוייך לקטגוריות סינון בצורה מדוייקת כך הדרך לקנייה תהיה חלקה ומהירה יותר. אל תסתפקו בברירות המחדל של פלטפורמת האיקומרס שלכם, תבררו עם חברת הפיתוח שלכם אם יש פלאגאינים רלוונטיים או בקשו הצעת מחיר ספציפית לכל מה שקשור לנושא.

בפוסט של היום תוכלו למצוא 5 טיפים פרקטיים לאיך להפוך את השימוש בפילטרים ליעיל עבור הלקוחות שלכם (והי, עבורכם. כי בשביל מי אני עושה את זה? בשבילי? (: )


תצאו בחוץ

מה הכי חשוב ללקוחות שלכם? זמני משלוח? מבצעים? אולי פרמטר שמתקשר עם ערכים שחשובים להם – החל מטבעונות, סחר הוגן ועד תמיכה בעסקים קטנים? אם יש פרמטרים משמעותיים כאלה, פשוט תציגו אותם כבר מבלי שהלקוחה שלכם תצטרך להקליק על שום סינון שהוא.


באתר הרהיטים וכלי הבית West Elm, כל הפילטרים החשובים יותר נמצאים מחוץ למסך הפילטרים שנפתח עם הקלקה על כפתור ה Filter, ותראו את שני הפילטרים הראשונים – במלאי ומשלוח מהיר.


Less is More


כמו לא מעט דברים שקשורים לאפיון חוויית המשתמש בכללי, ובאיקומרס בפרט, גם כאן כלל הזהב של Less is more מככב. אם אתם מציגים ללקוחות שלכם רשימה אינסופית של כל הפילטרים פתוחים אתם יוצרים עומס קוגניטיבי על המערכת (פלוס גלילה מתישה).
תראו את הפילטורים באתר של BestBuy. בראש הרשימה – אפשרות סינון למוצרים שאפשריים לאיסוף עצמי כבר מחר. בהמשך פילטרים לפי מותגים (בהקלקה נפתח פופ אפ עם רשימת כל 58 המותגים הרלוונטיים לקטגוריה), והפילטרים הבאים מציגים עד 10 אופציות ראשונות (ההימור שלי הוא לפי פופולריות) והשאר נפתחות בהמשך רשימת הפילטרים בהקלקה על לינק "הצג עוד".



אולי ניחש אותי ניחוש

אם הלקוחות באתר שלכם בחרו אופציות סינון, הם לא צריכים לזכור או לנחש מה הם בחרו, ולהקליק כל פעם על מסך הפילטרים כדי להזכר או לאפס פילטר. פשוט תראו את הפילטרים שניבחרו בצורה ברורה וכזו המאפשרת איפוס של כל אחד מהם בנפרד ואיפוס של כולם בצורה פשוטה.


תיראו את המובייל של Tesco. קודם כל איזה בלגן. דבר שני – התצוגה של מספר הפריטים (8) מבלבלת – יש יותר מ 8 פריטים בקטגוריה שבחרתי (מוצרים צמחוניים וטבעוניים ל Easter), ויחד עם המספר שליד כפתור ה Sort and Filter, אי הסדר והבילבול חוגגים עוד יותר. 25 מה?


בחרתי את הפילטרים והמשכתי…


.. רק כדי לגלות שאולי הבנתי עכשיו את פשר המספרים למעלה (8 מוצרים בדף, מספר המוצרים בקטגוריה סך הכל) – אבל שהתיסכול פה גדול עוד יותר. אין לי שום אינדיקציה לפילטרים במסך הזה, ואם אני רוצה לאפס אותם אני חוזרת למסך הקודם, שם אצטרך למחוק אותם אחד אחד.

"כולה 2 פילטרים למחוק" – אתם חושבים לעצמכם – "יאללה כבר". זה נכון. אבל למה לעשות את החיים של הלקוחות שלכם קשים? זוכרים את כלל הברזל של Don't Make Me Work?

ואם ב Tesco-ים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר? קודם כל שממש חם להם. ואחרי זה – שיש דרכים ממש מעולות להציג בחירות של פילטרים, אפילו במובייל. תראו את הצגת הפילטרים באמאזון:


יש לנו כאן את מספר הפילטרים שנבחרו (3), כל אחד מהם מוצג "בחוץ" ואפשר למחוק אותו ספציפית.


שמים את ה"אוווו" באוטוריטה

פילטרים הם הזדמנות למצב את המותג שלכן כאוטוריטה בתחום, ולתת מקום להראות גם את האישיות שלו. תראו למשל את האתר של בגדי הים Andie – מעבר לפילטרים ה"רגילים" של מידה וגזרת בגד ים, יש פרמטר בשם Ocassion:


אם נתעלם מהאפור בהיר (מוות!) של הטקסט של הפילטרים, תוכלו לראות את סוגי ה"אירועים" על פיהם ניתן לפלטר, ביניהם "רדיפה אחרי ילדים קטנים", "ירח דבש", "אמא מאשרת". מצרפת לפה עוד תמונה ברורה יותר של הפילטרים בתהליך ה- Style Quiz:



אין אפס

אם הלקוח שלכם סינן וסינן עד שהגיע למצב של 0 תוצאות (למשל במצב בו אפשרויות הסינון הנוספות לא מתעדכנות בהתאם לבחירות הראשוניות) – זה גם ככה מצב מתסכל. אל תתקעו אותו במסך ה-0 תוצאות בלי אפשרות לצאת ממנו, או לראות שוב את הפילטרים ולאפס אותם. תראו את המסך הזה ב NewEgg:


כמובן שאפשר להקליק על כפתור ה Back, אבל למה? תנו לי אופציה לחזור למסך של לפני הסינונים (בלינק), או להראות מוצרים מומלצים. אבל לא אופס ו deadend. בחייאת.



שבוע של בשורות טובות שיהיה. מגיע לנו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *