איך להשפיע על UX המוצר שלך, גם בפלטפורמות צד שלישי

מזל טוב, המוצר שלכם מוצג גם בפלטפורמות צד שלישי! המוצרים שלכם בוואלה שופס, KSP או אולי אפילו אמאזון ו Walmart. ריספקט. רק שבואו נודה על האמת. עמודי המוצר של הפלטפורמות לא "בעד" המותג שלכם. הם "בעד" מכירות. ולא משנה כמה השקעתם בעמוד המוצר באתר שלכם – הניראות בפלטפורמות אלה היא אחידה ולפעמים גם מתסכלת.

אבל! ויש פה אבל. יש דרך להשפיע על התוכן ואופן התצוגה שלו – ופה יש 2 כוכביות.

* הפוסט הזה מתייחס לאמאזון בלבד – אבל ה"צידה לדרך" בסוף רלוונטית לתוכן מכירתי גם במקומות אחרים בהם יוצג המוצר.

* איך תוכן קשור ל – UX? לפי הגישה שלנו, הכל קשור לחוויית המשתמש, וכשמדובר ב eCommerce UX הכל עוד יותר נהדר, כי אפשר למדוד ולשפר את חוויית הקנייה.

אז למה לא?

מכירים את האלה שתמיד באים עם הסיבות הכי טובות ללמה לא לעשות משהו? "המורידים בע"מ". גם אם תשימו בפניהם את הרעיון הכי פצצה שהיה לכם בחיים, הם יידעו להוריד ולשים ברקס עם שלל תירוצים וסיבות. הנה כמה סיבות מהשרוול ללמה לא להשקיע בחנות ובמוצרים שלכם באמאזון:

  • כי השליטה בעמודי המוצר של אמאזון מוגבלת. בשביל מה יש לנו ממשק אם לא נוכל לשלוט בו?
  • כי כדי לבנות תוכנית תוכן אסטרטגית ולממש אותה צריך משאבים של זמן ותקציב – למי יש כוח?
  • כי יש כבר אתר איקומרס – אז מי צריך עוד ערוץ?

ואם הופכים את הלמה לא ל"למה לא בעצם?"

ואז באים האנשים החביבים מצד ה"למה לא בעצם בע"מ" (my kind of people!) ומצביעים על כמה דברים:

למרות שהשליטה בעמוד המוצר באמאזון מוגבלת, יש כמה וכמה דברים שניתן לעשות על מנת לשפר את אחוזי ההמרה בעמודים.

ככל שתשקיעו יותר בעמוד המוצר שלכם ובחנות בכלל, כך תהיה השפעה על תוצאות החיפוש באתר, הדירוג שלכם, מיקום בעמודי קטגוריה ועוד.

אמאזון מוצפת מוצרים באיכות ירודה בשנים האחרונות (בואו, זה אליאקספרס אבל באנגלית ועם כפתור בכתום), והלקוחות מחפשים מידע תחת עין יותר בוחנת מאשר בעבר. 

ככל שהלקוחות יהיו חשופים יותר למוצר ולמותג, ואלה אכן יבטיחו ויקיימו איכות טובה, כך יהיה יותר קל ונוח לרכוש אותו – וההחלטה המכריעה בדבר הרכישה תהיה בעמוד המוצר עצמו. יכול להיות שתגלו בסוף שאמאזון היא ערוץ המכירות הגדול ביותר שלכם, אז למה לא?

כמה דברים שצריך לדעת על הדרך בה אמאזון "עובדת" בעמודי המוצר של הפלטפורמה:

  1. אם יש מידע חסר על המוצר, אמאזון משלימה אותו עם תוכן שיש למוכרים אחרים של אותו מוצר בדיוק. לאמאזון יש ממשק שמאפשר לה לדעת מי מספקי המוצר יש הכי הרבה תוכן רלוונטי, ממנו מועתקים התכנים לשאר עמודי המוצר – ואז לעמוד המוצר הספציפי הזה יש קדימות. בשורה התחתונה – גם אם המותג שלכם, לא בטוח שתקבלו קדימות בהצגת עמודי המוצר שלכם אם הם לא מספקים מידע מספיק להשלמת רכישה. יש העדפה ברורה לצרכי הלקוח מאשר לצרכי המותג.
  2. לאמאזון יש דרישות מאוד ברורות לעמודי המוצר בקטגוריות שונות. נכון שלפעמים העמודים נראים קופי פייסט, אבל לקטגוריות ריהוט ואופנה למשל, יש דרישות שונות וסטייל גייד אחר משאר הקטגוריות באתר. 
  3. אמאזון עושה מאות אם לא אלפי A/B tests ביום על האתר כולו ועל עמודי המוצר כמובן, ואין לדעת מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ייראו. אתם גם לא באמת יכולים לדעת אילו שינויים יתרחשו בעמודים – אף אחד לא ישלח לכם מייל או ירים טלפון לעדכונים
  4. יש לאמאזון רשימת requirements מאוד ברורה לגבי התוכן הנדרש לכל מוצר. ככל שתיצמדו יותר לרשימה, כך עולה האישור לעמוד שלכם, והסיכוי להיות מוצגים במקומות טובים בכל האתר.

 חלק מהקסם של הדיגיטל – בעיניי לפחות – הוא ההבנה שאין Bullet Proof. המרחב הוא אורגני, יש טרנדים, ויש דרישות מצד הלקוחות שמי בכלל חשב עליהן כשאפיינו את האתר. נתקלתם לאחרונה בתגית Climate Pledge Friendly באתר (תזכרו את התגית הספציפית הזו, אנחנו עוד ניתקל בה בהמשך)

או באתרים של מנועי חיפוש טיסות, מי חשב עד לפני 3 שנים להתייחס לטביעת הפחמן או לצריכת ה CO2 ?

אמאזון מאמצת גם חלק מהדרישות האלה, וכדאי להיות ערוכים לאירוע (תופים תופים תופים) – ועכשיו, לתכל'ס.

לאמאזון יש דרישות מאוד ברורות לעמודי המוצר בקטגוריות שונות. נכון שלפעמים העמודים נראים קופי פייסט, אבל לקטגוריות ריהוט ואופנה למשל, יש דרישות שונות וסטייל גייד אחר משאר הקטגוריות באתר. 

תמונות מוצרים

לתמונות המוצר יש את האימפקט הכי גדול על קהל הקונים. תמונת המוצר מוצגת לא רק בעמוד המוצר אלא לאורך כל האתר. בתמונה הראשית צריך להצמד לדרישות הפלטפורמה. – אחרת פשוט יקחו תמונה של מוכר אחר שמוכר את המוצר שלכם. אין פה סנטימנטים.

כרגע אפשר להציג עד 7 תמונות, כשהדגש הוא על המילה "כרגע" – כי יכול להיות שעוד חודש אמאזון תחליט שיותר נכון להעלות 14 תמונות. כאמור השינויים בפלטפורמה קורים מהר יותר ממה שאפשר לשער, במיוחד ממה שאנחנו מכירים בקנה מידה מקומי.

אחרי שהכנתם תמונות ראשיות כמו שצריך (כולל רזולוציה מספיק גבוהה כדי לאפשר זום), ודאגתם גם לתמונה שמתארת את ה-Benefit של המוצר (אם זה רלוונטי), תמונת קנה מידה, תמונת אווירת Life Style, ועוד כמה זויות של המוצר, אני רוצה להציג בפניכם שתי דוגמאות לחשיבה קריאייטיבית איקומרסית, שמסירה חסמי קנייה.

הכל זה מלמטה

אם אתם מוכרים שולחנות – דאגו לצילום של החלק התחתון של השולחן, מלמטה. צילום של הזווית הזו נותנת פתרון להבנת המבנה של השולחן וכמה הוא יציב.

מי שמביט בי מאחור

אם אתם מוכרים טלוויזיות, תמונה של החלק האחורי ו/או התחתון של המכשיר נותנת ללקוח המון מידע על סוגי החיבורים הקיימים למכשיר.

המשך בקרוב (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *