הכל במידה: בחירת מידות באתרי אופנה

מכירים את טבלת המידות באתרי אופנה? לינק שפותח ג'ייפג מידות במקרה הפחות טוב, במקרה הטוב טבלה שאפשר "לעבוד" איתה במובייל, ובמקרה המושלם טבלת מידות שמתייחסת למידות של היצרן הספציפי? יופי. לא יפתיע אתכם אם אומר שרוב הסיבות להחזרת פריטי אופנה היא חוסר התאמה במידה, נכון? אז למה לא להשקיע בפיצ'ר שמאפשר ללקוחות להבין מה המידה המתאימה להן?

נכון לכתיבת פוסט זה, יש 510 סטארט אפים עולמיים שנותנים פתרונות ל sizing fit (כבוד ל"זיקית" הישראלית שנמכרה לוולמארט לפני כמה שנים!). באתר של ASOS יש פיצ'ר שנותן ללקוחה המלצה על המידה המתאימה לה, בהתבסס על קניות קודמות בנוסף לשילוב הזנת נתונים אישיים. דילגתי פה על השאלות ה"רגילות" של גובה ומשקל, אבל כן תראו שאלה שמתייחסת לגיל הלקוחה עם הסבר על חלוקת השומן בגוף בצורה שונה ככל שמתבגרים


גם אמאזון הפציעה לאחרונה ממש עם פתרונות לנושא התאמת המידות, שניהם מבוססי AI – שילוב של סיכום הביקורות על המוצר (שכוללות לא רק את המידה אלא גם את האופן בו הבד "מתנהג" על הגוף – נמתח, נצמד וכו') והצגה של הסיכום הזה בצורת טקסט פשוט וברור, וגם תצוגת טבלת מידות ספציפית למוצר ש"עובדת" עבור הלקוחה כולל דיוק מידות, השלמת מידות חסרות וכו' והצגת המידות הרלוונטיות אליה (תמיד אפשר לראות את הטבלה המלאה בהקלקה על לינק). מה מעניין ה"רעש" בעיניים של מידה XS כשהלקוחה היא XXL?


אבל בואו נתחיל מהפשוט יותר. עד שתטמיעו פיצ'רים כאלה של התאמת מידה פרסונלית, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות באתר האופנה / הנעלה שלכם, שיעזרו ללקוחות שלכם להבין מה המידה שהן צריכות לקחת, ועבורכם יורידו את אחוזי ההחזרות.


מובייל

השנה היא 2024. סרטים ביוטיוב עדיין מפסיקים לנגן כשעוברים לטאב אחר. ואתם עדיין מראים JPG של טבלת המידות באתר שלכם, שלא מאפשר הגדלת תצוגה. יותר בסיסי מזה אין. תנו ללקוחות שלכם את המידע הרלוונטי, שיאפשר להן להוריד את חסמי הקנייה ולכם לצמצם את עלויות ההחזרות (כן, אני אחזור על המשפט הזה כמה שצריך).


מה זה מידע רלוונטי?

באתר בגדי הים Andie, מציגים מספר נתונים שיעזרו ללקוחה להבין אם הפריט שהיא בחרה מתאים לה:

טבלת מידות בגדי ים באתר andie

אם תתעלמו לרגע מהגלילה מהמעצבנת ימינה ושמאלה תראו מה קורה בצד השמאלי של הפופ אפ:

טבלת מידות "רגילה" (עם אפשרות המרה לס"מ ולאינצ'ים) ויחד איתה המלצה על לקיחת מידה קטנה יותר למתלבטות שאוהבות להיות יותר בתוך המים, ומידה גדולה יותר לאלה שמעדיפות להיות רוב הזמן בחוץ. בעיקר יש פה דחיפה ל Style Quiz שלא מתייחס למידות הספציפיות של הלקוחה אבל כן לסגנון (העדפה לכיסוי מלא או חלקי של הישבן, כמה תמיכה באיזור החזה).

עוד שני טאבים בחלק העליון מתייחסים לטבלת המרת מידות (אמריקאיות מול אירופאיות), ול"איך למדוד". במבט ראשון, יש פה הכל – אבל למעט ההמלצות לא מצאתי פה באמת מידע משמעותי שיתמוך בהחלטת רכישה.

באתר חליפות הגלישה SRFACE, תחום בו יש חשיבות עצומה להתאמת הגודל (יחד עם תחום ההלבשה התחתונה ובגדי הים), בהקלקה על בחירת מידה נפתח פופ אפ להתאמת המידה – כלומר אי אפשר לבחור מידה מבלי "להתקל" בטבלת המידות:


בחירת FIT

באתרי אופנה בחו"ל יש יותר ויותר התייחסות לא רק לבחירת מידה, אלא גם ל – Fit – שילוב בין גזרה לבין הדרך בה הבגד "יושב" על הגוף. זוכרים את המעיל מ ASOS מהדוגמה למעלה? חלק משאלון התאמת המידה שלהם מתייחס גם להעדפות FIT של המוצר הספציפי, החל מממש ממש ממש משוחרר לממש ממש צמוד:

איך זה ייראה עלי?

ככל שתקצרו את הדרך ללקוחות שלכם בין "תיאוריה" ל"מעשה", כך תקדמו אותן לעבר רכישה. באתר של פטגוניה מציגים תמונות של אותו מוצר על דוגמניות במידות שונות – בלי להקליק על מידה אחרת, בלי לשנות כלום. זה מה שרואים כשנכנסים לעמוד המוצר. אם כבר נכנסתם ליום צילום, ויש לכם יותר מדוגמנית אחת – לכו על זה.



ועכשיו לחלק הפרקטי:

תשקיעו בתצוגת מידע שרלוונטי ללקוחה. החל ממידות רלוונטיות למוצר הספציפי (מה אכפת לי מה מידות הג'ינס שלכם כשאני מחפשת חולצה) כולל המותג הספציפי. וגם כאן, אתם לא חייבים להתחיל לעבוד על מליון טבלאות – באתר הנעליים של שופרא הנהדרים, יש המלצה ללקיחת מידה קטנה או גדולה יותר כבר בטקסט תיאור המוצר. אם יש לכם את הידע הרלוונטי לתת ללקוחה מתלבטת, כמו באתר של Andie – פשוט תשתפו.

אה, ותוודאו שכל היופי הזה עובד טוב במובייל. יאללה, לעבודה. וכמובן, איך לא – שיר לסיום הפוסט.






1 מחשבה על “הכל במידה: בחירת מידות באתרי אופנה”

  1. פינגבאק: טבלאות השוואה במובייל - The Spetz Blog

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *