Let's talk about specs

תרימו את היד אם אתם מכירים אנשים שקנו הביתה מקרר וגילו שהוא גדול מידי לתוך הנישה שהוקצתה עבורו במטבח. או כאלה שחשבו שהספה שהזמינו נכנסת למעלית ועכשיו, כשאנשי חברת ההובלה כבר בדלת, שצריך בעצם מנוף. שלא לדבר על קניתם מוצר באיקאה בארץ וחישבתם רק את גודל המוצר, בלי הקופסה שלו, ועכשיו לכו תיקשרו את זה לגג של הרכב. אולי זה לא אתם עצמכם (not judging), אבל זה קרה, קורה ויקרה.

אם אתם מוכרים מוצרים גדולים (ריהוט, מוצרי חשמל) והשקעתם כבר המון בלתת את כל המידות של המוצר, מהצד, מהאמצע, מלמעלה, מקופל או ישר – הכל (!), עדיין יש לכם פה הזדמנות וכדאיות ללכת את ה Extra Mile הנוסף עבור הלקוחות שלכם, ולהראות להם שאתם באמת באמת אוטוריטה שמבינה את הלקוחות שלה, את מסע הלקוח שהם עוברים ובמיוחד החלק הסופר חשוב הזה של הגעת המשלוח, ושעובדת בשבילם כדי למנוע תסכול והפסד (זוכרים שאנחנו, כיצורים אנושיים, מעדיפים להמנע מכאב ההפסד מאשר להינות משמחת רווח?)

היום נראה כמה דוגמאות לאתרים שעושים בול את זה בשימוש נכון של תוכן:


מה למדוד?


כן, שוב אני מציקה לכם על ספות, אין מה לעשות. באתר של Snugsofa מראים בעמוד המוצר את התמונה הנ"ל, ומתייחסים לכך שארגזי המשלוח מותאמים למעבר בחללים קטנים ומדרגות. אבל הם מגדילים לעשות, ומצרפים לינק למסמך מפורט של איך מגיע כל רהיט באתר שלהם. תראו את זה:


קובץ PDF ובו טבלה המפרטת את שם המוצר (והסבר לחלקים השונים שלו אם יש כאלה), מספר קופסאות בהן יגיע המשלוח, מה גודל הקופסה הגדולה ביותר ומה משקל הקופסה הכבדה ביותר. אם התוכן הזה לא מעניין אתכם כלקוחות, אז סביר להניח שמעבר לאישור שהקופסאות נכנסות לחללים קטנים לא הגעתם לא. אבל אם זה כן מעניין אתכם – אם אתם אלה שתצטרכו אחרי זה להזיז לבד קופסה של 71 ק"ג או שהיא תהיה תקועה בסלון לנצח נצחים, אז יש לכם פה את המידע הנדרש. זה בעצם ההפך מ Unboxing, זה Inboxing! בקרוב ההשטאג בטיקטוק הקרוב למקום מגוריכם.


איך למדוד?

באחד האתרים צויין כי ההפרש בין המוצרים שלהם לאריזתם בקופסת המשלוח הוא 3 אינצ'ים (= 7.62 ס"מ), שלפעמים יכול להיות עולם ומלואו בהתאמה לחלל. תכף נראה דוגמה לאיך מודדים מעברים בבית, אבל לפני זה – Article שמים פה דגש על משהו חשוב לפני כל המדידות – יכול להיות שיצטרכו להוציא את הרהיט מהקופסה שלו כדי שאפשר יהיה להעביר אותו למיקום היעד שלו. עדיין אפשר יהיה להחזיר אותו, אם רוצים. רק לשמור על הקופסה המקורית.
אני הייתי ממליצה לכתוב את הטקסט הזה בשחור או על רקע לבן, רק כדי שיבלוט עוד קצת 🙂


בהמשך עמוד הטיפים למדידה (שהפניה אליו נמצאת באופן בולט בעמוד המוצר), יש טיפים מצויינים למדידה באיזורים שונים בדרך אל היעד, ולמה חשוב לשים לב. שתי דוגמאות:

מדידת המעלית בבניין – יש פה אפילו התייחסות לכך שלפעמים צריך לעדכן או לשאול את וועד הבית אם יש חוקי בניין לשימוש במעלית לרהיטים כבדים. חמודים.


מדידת דלתות – לא רק המשקוף אלא גם זווית פתיחת הדלת והתייחסות גם לידית עצמה.


מה מתאים לך?

דוגמה שלישית ואחרונה בנושא מידות היא דווקא לא של שלב המשלוח אלא שלב הקנייה. באתר של Best Buy, בעמודי המוצר של מקררים, מופיע walk through עם טיפים חשובים למדידה – אבל הפיצ'ר הזה הוא בעצם wizard שמאפשר לאתר לעזור ללקוחות בצמצום מספר המוצרים המופיעים לפניהם, והתקדמות ב Funnel המכירה. שילוב מעולה בעיניי של תוכן עם ערך מוסף אמיתי ללקוח, וכלי תומך מכירה:


קריאה לפעולה בחלק העליון של העמוד, מעל הפילטרים. המיקרוקופי ולא שואל "מה מידות המקרר שאתם צריכים?" אלא מתייחס לחשש עצמו (will it fit?) .



הפריים הראשון מסביר מה בעצם עומדים לעשות כאן – לא מודדים את המקרר הישן אלא את החלל אליו הוא אמור להתאים. בסוף הפיסקה יש גם התייחסות לצורך באיוורור. קצר, פשוט ובשפה אנושית.


פריים 2 – מדידת הרוחב. הסבר ברור גם באיור וגם בטקסט, שמתייחס גם לכך שייתכן שיש רוחבים שונים באותו חלל.


פריים 3 – בדיקת גובה החלל והסבר קצר מאיפה עד איפה מודדים בעצם.



פריים 4 – לא רק שיש פה הסבר לגבי קו 0 (כלומר המקרר בעומק של הדלפק/ שיש/ רהיט שלידו) – מה זה אומר בעצם, מה סוגי המקררים שעונים על הדרישה הזו והיתרונות מול החסרונות שלה, יש פה גם אפשרות לסינון של ממש – תציגו לי מקררים עמוקים פחות או את כל המוצרים.


פריים 5 ואחרון – עוד טיפים לגבי דברים שצריך להתחשב בהם בהתאמת מקרר חדש לחלל הקיים – פתיחת דלתות ארונות, כולל ארונות עיליים, וכן התייחסות למשלוח עצמו – אם יש למשל אי באמצע המטבח ואי אפשר יהיה להעביר את המקרר ברווח בינו לבין הקיר לדוגמה.



תענוג. באמת. סופ"ש שקט שיהיה לנו.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *