יש לי רומן

והיום בפינתנו "עשה ואל תעשה", עם דגש על ה"אל תעשה" – איך לא לבלבל את הלקוחות שלכם. נכנסתי לאתר של רשת ספרים כלשהי, והוספתי מוצרים לסל הקניות.

תראו את המסך הזה. בכוונה השארתי את כל השטח הלבן מתחת ל"רגע לפני הקופה" כדי שתבינו את מבנה העמוד כולו. פירוט הספרים (רגע של "אהההההה" לכותרת של הפוסט. לא הבטחתי שחייהם של מאפיינים הם משהו סוער) – בפורמט רגיל של עגלת קניות. ואז – משהו שנראה כמו כפתור, וזה הגיוני – גם כי אין שום דבר אחר בעמוד, אבל הכותרת שלו מבלבלת. בדרך כלל כותרת כזו היא כותרת טקסט שנמצאת מעל קרוסלה או תצוגה של מוצרים מומלצים אחרים. איזור אפסייל ידוע – ובאתר של ספרים זה איזור מעולה לחשיפה של כותרים, מבצעים, ספרים מאותו ז'אנר וכו' – זו הזדמנות מעולה להעלות את ערך סל הקניות.
אז חשבתי שאולי זה באג, ושתכף תעלה פה קרוסלה, ואולי כפתור ה"לתשלום" מתחבא לו בתחתית המסך.

אבל לא, זו לא כותרת. זה כפתור הנעה לפעולה, ולוחצים עליו כי פשוט אין שום דבר אחר לחיץ או גליל בעמוד. ואכן, בלחיצה, עוברים למסך נוסף לפני התחלת הצ'קאאוט, ושם מוצגות המלצות למוצרים נוספים ומעליהם כפתור גדול להמשך תשלום בקופה.

הכלל הראשון שעברו עליו באתר, הוא הכלל שאחפור עליו כל עוד אפשר, הוא ה- Don't Make Me Think הידוע שלנו. הלקוחה כבר ב FLOW של התשלום – ובחריקת תקליט צורמת עוצרת כדי להבין מה היא אמורה לעשות ומה לא בסדר באתר.

הכלל השני הוא "למה להוסיף"לא תעמוד בדרכה של לקוחה שרוצה להתקדם לצ'קאאוט" (אלא אם כן יש סיבה ממש טובה לכך. מה שקורה פה אינו סיבה טובה לכך).
עכשיו יכול להיות שזה ממיר יותר עבורם. אולי. אבל זה משהו שכדאי מאוד לבדוק, ואפשר לשפר בקלות בשתי דרכים:

הראשונה היא כמובן להוסיף את המוצרים המומלצים לתוך העמוד הזה, ולהפוך את הכותרת לטקסט בלבד. כפתור ה"תשלום בקופה" יופיע מתחת למוצרים.

הדרך השניה פשוטה כל כך, שזה חמוד. פשוט להוסיף חץ "מניע" לטקסט ההנעה לפעולה:


בסוף היום צריך לזכור שלא כל מה שאנחנו רואים באתרים הוא כל כך פשוט לשיפור. הבעיה נמצאת – אבל הפתרון שלה מצריך אינטגרציות בין מערכות מיושנות, שעות פיתוח, תיעדוף… יש המון אפשרויות וזו באמת לא חוכמה לבוא ולהגיד "זה לא בסדר, תעשו ככה וככה" (כלומר זו חוכמה, וכיף אם נודה על האמת, אבל יש גם מציאות בדרך). אבל הוספה כזו של החץ באמת יכולה להיות פתרון סופר מהיר ופשוט.

JAKOB'S LAW

תזכורת קטנה לחוק גדול – הלקוחות שלכם נמצאים רוב הזמן באתרים אחרים, ומעדיפים שדרכי השימוש באתר שלכם תהיה זהה למה שהם כבר מכירים.

באתרי איקומרס אנחנו רוצים להצמד למודלים מנטליים מוכרים כדי שהגלישה באתר תאפשר את תשומת הלב למוצרים, למותג, למבצעים וכו', במקום לפלטפורמת הקומרס עצמה.
דרך אגב – זה לא שאתם לא יכולים ליצור דברים חדשים, זה רק אומר שהתוצאה צריכה להיות "שווה את זה" מבחינת המשתמש.

וכמובן, שיר לסיום – על רומן רומן. enjoy,

1 מחשבה על “יש לי רומן”

  1. פינגבאק: No Daddy - The Spetz Blog

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *