יד ראשונה מרופאה

איך אני אוהבת נישות! גם כאלה בקירות אבל כרגע הכוונה היא לתחום ספציפי מאוד, וההתמחות בו (סתם דוגמה שקופצת לי כרגע בראש – ecommerce ux). מה שיפה בנישה, זה שיש אפשרות אמיתית להעמיק בתחום – ואם מדובר בנישה איקומרסית, אז גם לתת פתרונות מותאמים ופרקטיים לצרכים שעולים מהשטח.

קחו לדוגמה את האתר המקסים Figs, אתר DTC שהחל את דרכו לפני כעשור עם קולקציות מדים של צוותים רפואיים (מה שנקרא scrubs באנגלית). במקום המדים ה"קופסתיים" (כלומר, כל מי שלובש אותם נראה כמו קופסה). הפריטים של המותג עשויים מבדים בטכנולוגיה ייחודית, שמשלבת נוחות ורכות, אל-קמט, והגנה מרטיבות, מספיגת ריחות, בקטריות וכל אותם דברים נפלאים שאפשר לתפוס בבית החולים.
הכל באתר הזה מדבר אופנה, ובו זמנית מדבר מקצוענות, מקצועיות וכבוד ללקוחות. כיאה לפוסט פירגון, הנה כמה נקודות לציון לשבח, בתקווה שיעוררו מחשבה גם אצלכם:

אישה במדים רפואיים וסטטוסקופ רצה עם צידנית קירור איברים להשתלה

השתלת איברים מעולם לא היתה פוטוגנית כל כך



עמוד הבית


הצבעוניות החזקה של פריטי המותג מוצגת בראש העמוד מתחת לבאנר הוידאו הראשי, וזו בחירה מושכלת להראות את הצבעים במקום את סוגי הפריטים – הצוותים הרפואיים השונים לובשים מדים בצבעים שונים. רופאות, אחים, סניטרים, טכנאיות רנטגן, עובדות מעבדה, פאראמדיקים בשטח וכו' – צבעי המדים הם מעין מקרא אנושי בחלל בית החולים. ללקוחות שמנהלות או עובדות במרפאות פרטיות יש אפשרות לבחור את הצבע ביתר חופשיות, וגם פה הקרוסלה של הצבעים משרתת את המטרה. ותראו גם איזה יופי של קומפוזיציות מוקפדות יש לכל אפשרות. גם אלה מאיתנו שניחנו ביכולת המולדת שלא להבדיל בין כחול רויאל לכחול שמיים יוכלו לזהות שמדובר בגוונים שונים.


ויז'ואלז

ב Figs אין דבר כזה "יותר מידי תמונות". כמה שיותר תמונות של המוצר, בזוויות השונות (כולל וידאו) – וחשוב מזה, תמונות שמדגימות פיצ'רים של הפריט ולא רק "מדברות" עליהם. אחד הדברים החשובים במדים רפואיים הוא עניין הכיסים, וכמה שיותר אם אפשר. ב Figs לא רק מראים שיש כיס, אלא גם מה נכנס לתוכו מבחינת גודל:




עוד דוגמה של הצגה ויזואלית של הפיצ'ר, ולא רק דיבור עליו – אלמנט מחזיר אור בחושך על ז'קט:



אותה גישה מדוייקת של להראות את הדברים שבאמת חשובים לקהל היעד, היא גם בחירת האייקונים המציגים את הפיצ'רים החשובים של כל מוצר בעמודי המוצר. תראו למשל מה חשוב בעמוד של ז'קט מסויים – מספר הכיסים, הגיזרה שלו, והתאימות שלו למינוס מעלות ששוררות בבתי חולים:



כמו באתר אופנה, כל התמונות מוקפדות – החל מהרקע האחיד בגווני הלבנבן אפור, שנותן כבוד ומקום לצבעוניות של הבגדים, דרך בחירת הדוגמנים והדוגמניות – גם מבחינת מוצא אתני וגם מבחינת המידות השונות, ועד ל props בצילומים עצמם – אין "בואי תעמדי עם הבגד בתנוחת דוגמנית מיוסרת". תמיד יש משהו בפריים – סטטוסקופ סביב הכתפיים, ביפר (לא סגורה אם עוד משתמשים בזה או שזה פשוט נראה לי הגיוני עוד מימי ג'ורג' קלוני ב ER), מגש על גלגלים, מכונת רנטגן ניידת (חכו ליום שהם יתחילו לייצר מדים לעובדי המכון הטכנולוגי באבו כביר!)

מקווה שזה מכשיר לצינרור ולא שואב אבק או משהו שנשאר מהסט של מכסחי השדים. אבל תראו איזו הקפדה על הסצינה, כולל התאמה לפרופס.



הרחבת קטלוג המוצרים

עד לפני מספר שנים, האתר הציג תחליפים למדים בלבד, אבל כיום הקטלוג מציג מגוון של מוצרים, ממש one stop shop החל מהלבשה תחתונה, דרך בגדים שאינם מדים – בגדי עבודה ליום יום בקליניקה או טרנינגים נוחים למנוחה בין משמרות, סרטי ראש ותיקים לועד לווסטים שאפשר גם לצאת איתם אחרי משמרת. קטגוריה נוספת וחדשה באתר היא טישירטים עם כיתוב מהות התפקיד בשש שפות (יותר קל להבין מהתמונה שתכף תראו). אופציה אחת להסתובב עם החולצה הזו היא להשוויץ. לגמרי מגיע להם. אופציה שניה היא בתקופות או סביבות קשוחות יותר, בהן חשוב להבין מי מהאנשים שמסתובבים באיזור הוא מי:



מוצרים נוספים באתר הם תוצר של שיתופי פעולה חכמים. כשיש לכם אתר נישה עם קהל ממוקד, שיתופי פעולה בעלי ערך הם השלב המתבקש הבא. Figs משתפים פעולה עם New Balance, שייצרו דגמים ממותגים ושמשלימים Shop the look מעולה (אתר אופנה, זוכרים?), ומותג סטטוסקופים בשם Eko, עם מוצר מתקדם וייחודי:



פרסונליזציה

אני אוהבת את המילה הזו כשהיא לא סתם נאמרת בחלל האוויר כ buzzword מהומהם, ו Figs עושים את זה יפה, במיוחד כשמדובר באתר של מדים אחידים. שתי דוגמאות לפרסונליזציה מוצרית:


על רוב המוצרים אפשר להוסיף ריקמה אישית או ריקמה ואייקון על השרוול. הפיצ'ר באתר פשוט לשימוש ומציג את התוצאה הסופית כבר על המוצר (גם אם האייקונים קטנים מידי, אפשר לראות אותם בבירור לאחר הבחירה בהם). מעבר לתוספת האישית שיש פה, תחשבו גם איקומרסית:
מוצרים שיש עליהם קסטומיזציה (ריקמה, חריטה, צבעוניות וכו') – אי אפשר להחזיר כך שכל נושא ההחזרות והטיפול בהן יורד מהפרק.

דוגמה נוספת לפרסונליזציה בעולם של מדים הם ה Pips – מעין כפתורים שמתחברים לכובעי חדר הניתוח או סרטי הראש, המאפשרים חיבור נוח ולא לוחץ של מסכות פנים. באתר ניתן לבחור מגוון סיכות Pips לאמירה קצת יותר אישית, במיוחד כשמדובר במדים מלאים ומסכת פנים.



מענה לקהלי יעד שונים

קהל היעד המרכזי הוא אנשי צוותים רפואיים בקליניקות קטנות/ פרטיות, אבל האתר נותן מענה גם לרכישה של מדים ופריטים לצוותים גדולים ממש, שכולל מעבר להנחת כמויות גם אפשרויות ריקמה ושירות אישי נלווה.

גם סטודנטיות וסטודנטים לרפואה מקבלים פה מענה בצורת הנחה על הזמנות.

מעבר לכל אלה, יש גם קהל לא קטן של מטופלים או בני משפחה של אנשי ונשות הצוותים, שרוצים לקנות מתנה. כמות הפעמים שעולה בקשה בקבוצות פייסבוק מקומיות על המלצה למתנה לאנשי ונשות מקצוע רפואיים שליוו, עזרו, הצילו וכו' בהחלט מראה על צורך. עכשיו תיקחו את זה ותכפילו במכפלות של קהלי יעד בארצות הברית.



מיקרו-קופי

מה שעוד נחמד באתרים נישתיים הוא שאפשר להשתמש בז'רגון פנימי. Figs מציגים מיקרו-קופי מדוייק, שלא נשאר בגבולות ה"יש לנו כאלה הנחות, כדאי שתקראו לסניטר" אלא מדבר בשפה שגם אלה מהקבוצה הנ"ל של קניית מתנות יבינו. (פליז פליז פליז שיהיה מותג בארץ למדים רפואיים שיעשה קמפיין הנחות מפתיעות שיקראו לו תא-דם!)




ערכים חברתיים וסביבתיים

Figs מציגה תוכנית מיחזור של המדים הרגילים – שולחים את המדים האלה אליהם, ומקבלים זיכוי של $50 לקנייה באתר.


מעבר לכך הם יוצאים לפרוייקטים במדינות עולם שלישי – החל מהקמת תהליכי עבודה מסודרים של צוותים רפואיים מקומיים ועד ל"מבצעים" נקודתיים של חיסונים, רפואת נשים, בדיקות ילדים ועוד.



אם אתם מרגישים תקועים בפעילות האתר שלכם, זו התרופה המומלצת – פשוט להיכנס לאתרים ולשקוע בהם. לא הכל יתאים לכם, אבל זו בהחלט התחלה של תנועה.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *