הקול בראש (של אלקסה)

מהאנשים שהביאו לכם את ה mCommerce (מובייל) וה- gCommerce (במשחקים), קבלו את ה Voice Commerce, או בקיצור vCommerce – קנייה באמצעות עוזרים קוליים. נכון שבארץ אנחנו עוד רחוקים מהשימוש הפשוט בעוזרים קוליים לרכישות, אבל ברחבי העולם ב 2023, סכום הרכישות שנעשה דרך אותם עוזרים קוליים עמד על 14.6 מליארד דולר (לעומת 4.6 מליארד דולר ב- 2021) (מקור).

כולנו מולטי-טאסקריים בדרגה זו או אחרת. תשאלו אימהות שמתפקדות גם כוועד הורים בסוף שנה. ולכן, כל מה שיהפוך את חווית הרכישות שלנו לפשוטה ויעילה יותר – יאומץ בשתי ידיים (או שלושה מיתרי קול). מגמה זו צפויה רק לגבור בעתיד הקרוב, מה שידרוש מכל נוכחות איקומרסית להתאים ולשפר את החנויות שלה למסחר קולי.



מה זה מסחר קולי ולמה חווית המשתמש בו חשובה?

מסחר קולי מאפשר ללקוחות לחפש מוצרים, להשוות מחירים ואפילו לבצע רכישות באמצעות פקודות קוליות פשוטות. למרות שזה לא נראה ככה, גם במסחר קולי יש מקום לעיצוב חוויית משתמש ממירה – כי אנחנו יודעים ש UX הוא לא רק העיצוב והתכנון של האתר. UX הוא סך כל חוויית הקנייה.

בואו ניקח את אלקסה של אמאזון, ונראה מה היא יודעת לעשות בסביבה שמאפשרת רכישה ישירה באמצעותה. קודם כל, חשוב לציין שאלקסה זמינה לא רק כרמקול חכם. היא נמצאת גם בטלוויזיות חכמות ובמכוניות (מי מאיתנו לא הזמין משהו בעת ש"לא היה הנהג"?). מכיוון שאמאזון עצמה היא ה Home Base של אלקסה, ומבנה הדאטה שאמאזון דורשת מהמוכרים להצמד לדרישותיו מאפשר מסחר קולי, משתמשי אלקסה יכולים לבצע מגוון פעולות איקומרסיות: לחפש מוצרים, להשוות מחירים, לבצע הזמנות, לעקוב אחרי משלוחים ולנהל רשימת קניות (עכשיו תשירו את השורה הזו לפי "בטח לא פראיירים" של הדג נחש. זה עובד!)
אמאזון משתמשת גם ב- AI כדי לשפר את היכולת של אלקסה להבין את ההקשר של שיחות ולספק תגובות רלוונטיות יותר. תוסיפו לכל אלה גם את כל מה שרופוס, עוזר הקניות האישי של אמאזון, יודע לעשות, וקיבלתם פה משפחת מלוכה קולית. שלא לומר, בהצלחה לכולנו.



איך אפשר להכין את החנות לרכישה קולית?

Now you're talking (:
הנה כמה נושאים לעבודה שנדרשת על האתר שלכם. כן, יש פה לא מעט עבודה שחורה, שאינה חד-פעמית. אבל מכיוון שמדובר בטיוב הקטלוג שלכם, גם שאר ערוצי המכירה, החיפוש והקנייה ירוויחו מזה.



מידע מוצר ברור ותמציתי: מכיוון שהמשתמשים לא יעשו גלישה ויזואלית במוצרים, ודאו שתיאורי המוצרים שלכם ברורים, תמציתיים ומותאמים לחיפוש קולי. התמקדו בשילוב מילות מפתח רלוונטיות ובהדגשת תכונות מוצר עיקריות שהמשתמשים עשויים לשאול עליהם. אם אתם מוכרים בגדי ספורט למשל, השתמשו במילות מפתח כדוגמת "נעלי ריצה נושמות" או "חזיית ספורט סופגת לחות".


נתונים מדוייקים: העוזרים הקוליים מסתמכים על תגיות ומאפיינים כדי להבין את המוצרים שלכם. ככל שתתנו יותר מידע, כך יהיה קל יותר להבין במדוייק את פרטי המוצר ולהחזיר תשובה עם תוצאות רלוונטיות למשתמשים. אם אתם מוכרים ריהוט אונליין למשל, אתם רוצים לתת כמה שיותר מידע על הספה שבאתר שלכם (לאאאאא, רק לא שוב ספות! אז כן, ספה) – מבנה, חומר, ריפוד, צבע, גודל. זה מה שיאפשר לעוזרים הקוליים להגיב בצורה מדוייקת לשאלה "אלקסה, מצאי לי ספה תלת מושבית מקטיפה בצבע ירוק, ברוחב של עד 2.40 מ'".



תהליך תשלום חלק: כאן זה תלוי בפלטפורמת הסחר שאתם נמצאים עליה, וההערכה שלי היא שרוב הפלטפורמות כבר מתכוננות לתהליך תשלום קולי מהיר ופשוט (במיוחד אם יש לכם כבר חשבון באתר הספציפי). ודאו כי יש אפשרות להציע תשלומים למשל, או מה קורה בכל מה שקשור לקופוני הנחה. השורה התחתונה פה – שנכונה לכל תהליך תשלום אונליין – היא שאם צריך להיות עם תואר דר' של כבוד כדי לצלוח לקנות בחנות שלכם גם בצורה "רגילה", אתם מאחרים את זמנכם בלפחות 3 שנות דיגיטל.


שיר מתבקש לסיום (כבר זמזמתם אותו למעלה, תשלימו את כל המילים כאן)



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *