עלים בקנה וקובנה בצריח – על חשיבות קנה המידה בתמונות מוצר

השבוע הופיע הפוסט הבא באחת מקבוצות הפייסבוק שלי:

קובנה בסיר של דליקטסן

כותבת הפוסט כתבה על האכזבה הגדולה בין מה שחשבה שתקבל לבין מה שקיבלה (אפילו בלי להתייחס למחיר). התגובות שקיבלה היו "למה ציפית? כתוב 360 ג' בגדול". נכון, זה כתוב. אבל זה לא אומר שהתובנה מחלחלת, במיוחד כשכתוב על המוצר "קובנה בסיר". זה היה רגע מקסים של א-הא! בגלל זה המציאו UX לאיקומרס!

כמה דברים שאפשר לעשות מיידית במקרה הזה לשפר את הפער בין מה שהלקוחה חושבת שהיא מקבלת לבין מה שהיא מקבלת בפועל – 1) לשנות את הכיתוב על המדבקה (קובנה בסירון, ביס קובנה, מיני קובנה בסיר…) 2) לבדוק אם שינוי של הכיתוב של משקל היחידה באפור משנה משהו 3) להוסיף הסבר בטקסט עצמו 4) להוסיף קנה מידה. ולשם כך התכנסנו היום סביב סיר הקובנה. נכון, זה לא תיקון מיידי כמו שלושת הסעיפים הקודמים, אבל יש לו חשיבות ע-נ-ק-י-ת בעולם הקומרס.



כמה זה 20 ס"מ?

תמונות המוצר באתר יכולות to make or break את האתר שלכן, ולשנות משמעותית את יחסי ההמרה שלו. מעבר למידע ההכרחי שהלקוחות מבקשות לדעת על המוצר, זו נקודת "ההתחלה" של כניסה לעמודי מוצרים חדשים. תראו את עמודי המוצר של אמאזון ואליאקספרס – כמה הרבה תופסת תמונת המוצר ביחס לכותרת שם המוצר



 

כשאנחנו מאפיינים חנות אונליין, אנחנו בודקים איך לקוחות קונות בחנות הפיזית (של המותג, של מתחרים או של קטגוריה דומה שאפשר ללמוד ממנה), כדי ליצור חוויית קנייה אונליינית שתהיה דומה לחוויה הפיזית – לא מדובר באורות ניאון וקונפטי, אני מדברת על החווייה הבסיסית שכוללת את השאלה אם יש לי את כל המידע הנדרש כדי לבצע את הקנייה, וחלק חשוב מהמידע הזה הוא קנה המידה. בחנות הפיזית – לא חוכמה. החוכמה היא אונליין.


הפוסט האהוב עלי בכל הזמנים – אנשים משתפים מה הם הזמינו באליאקספרס לעומת מה שהם קיבלו בפועל



מעלה לעלה כוחנו עולה

הדוגמאות של היום כולן מאתרים מקסימים למכירת צמחי בית. בכולם יש שילוב מעולה בין תוכן לסחר ופיצ'רים ייחודיים כמו פילטרים מדוייקים ("להורגי צמחים" או "ידידותי לבעלי חיים"). אבל רק אחד מהם מציג תמונות מוצר שנותנות מידע ויזואלי, כמו שצריך, על המוצר.

Horti


האתר של הורטי יפהפה, ויש להם גם מנוי לחבילות צמחי בית. מי לא ישמח לקבל ירוקים הביתה כל חודש? אבל מה אין פה? קנה מידה. תראו את החבילה הזו – קוראים לה מיני ג'ונגל, אפילו כתוב למטה שגודל העציצים הוא 6 אינץ (כ- 15.2 ס"מ). אבל מה זה אומר בפועל? נכון, אפשר להביא סרגל – אבל למה לגרום ללקוחה הפוטנציאלית לטרוח? התמונה – היחידה בעמוד – לא אומרת לי כלום בתכל'ס.



The Sill


גם האתר של The Sill הוא חגיגה לאוהבי הצמחים, הפרחים וכל דבר שקשור בגננות ביתית (וגם לאוהבי המיקרו קופי!). וגם פה – תמונה אחת. זוג העציצים הזה מגיע במידה Small – וכמו באתרי אופנה, גם כאן יש לינק למדריך המידות שנפתח עם הסבר לגבי הגודל.


מדריך גודל צמחים באתר למכירת צמחי בית

אז למה לא לשים כבר את המידע הזה בגוף הטקסט? שאלה טובה. סבבה, אז הבנתי שמדובר בעציץ של 5 אינץ' שמתאים לצמחים בגודל 4 אינץ'. ושוב, אם הלקוחות שלכם ממש ממש ממש ירצו – הן יביאו סרגל. השאלה היא פשוט למה להטריח אותן מלכתחילה?



Plant It


יא אללה, איזה כיף זה לפרגן לאתר איקומרס ישראלי. Plant It החמודים עושים את העבודה כמו שצריך. תראו את עמוד המוצר הזה. איזו זווית מדליקה זו התמונה הראשונה, ואיך מבינים ישר את גודל הצמח בתמונה השניה. חייבת להראות עוד שתי דוגמאות:



הם משקיעים החבר'ה האלה. גם אם אלה תמונות שצולמו ביום צילום – או תמונות של המוצר שלכם שמיועדות לסושיאל – או יותר מזה, תמונות שהלקוחות שלכם צילמו – פשוט תעלו (בקשו רשות מהלקוחות קודם, כן? ותפרגנו גם) . כל דבר שיעזור להסביר את הגודל, ייתן השראה ויחסוך חיפוש מידע או נסיון להבין לבד – או פשוט לא לקנות את המוצר – הוא מבורך.



ועוד פירגון

כי בכל זאת שבת וג'חנון וזה. גם באתר של גולף יש פיצ'ר להבנת קנה מידה. אמנם מדובר בפיצ'ר ייעודי ולא בצילום עצמו, אבל הוא עדיין עוזר להבין מה גודל הפריט. well done Golf, well done.



ולשיר שסוגר את הפוסט של היום – מה קורה כשקנה המידה הוא, ובכן, יפנים.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *