Love bites: תהליך אונבורדינג באתר Barkbox

קבלו את הנתון המשוגע הבא: ב- 2021, כמעט 25% מבעלי הכלבים והחתולים בארצות הברית קנו לחיית המחמד שלהם מתנה לכבוד וולנטיינ'ס. סך המכירות של המתנות האלה היא 4.2 מליארד דולר. יפ, הכלב הוא חברו הטוב של האדם, וכמו חבר טוב, הוא כזה שמשקיעים בו. חתולים לעומת זאת הם פחות חברים טובים, אבל גם פה גבירותיי ורבותיי, מדובר בשוק שמגלגל מליונים.

Nothing says I love you יותר מחטיפי עוף בצורת לב במהדורה מוגבלת


ההגעה לאתרים האלה מתחילה בדרך כלל בחיפוש בגוגל, החל מחיפוש כללי ("חול לארגז חתול") או ספציפי יותר "מזון יבש לחתול בוגר", מכיוון שזהו שוק מוטה מחיר. המשחק פה משמעותי – ככל שהמוצר כבד יותר, כך גם יעלה מחיר המשלוח ובעלי החנויות צריכים למצוא את האיזון העדין בין הצעת מכר משתלמת, למשלוח (מהיר בדרך כלל), לאיך לגרום ללקוח לחזור ולקנות בחנות גם בפעמים הבאות. אנחנו לא נדבר היום על מנויים או על פילטרים נדרשים באתרים שכאלה, כי זה, כמו שאומר ג'ורג' הוטרינר, ה- Obvious. היום נדבר על האתר הנפלא, הנהדר, הללמוד ממנו הכל – Barkbox.com (למען הנוחות בהמשך הפוסט, נתייחס אליו כ"בבוקס" מעכשיו)

בבוקס התחיל לפני שנים בתור אתר subscription box לכלבים, עם משלוח חודשי של חטיפים, צעצועים לכלבים והפתעות נוספות. המוצרים בקופסאות מתאימים למועדים בשנה (האלווין למשל) ולשלל אירועים. מסוג המקומות שממש בא לי להיות חברה בצוות ולא אכפת לי בתור מה – לבחור את המוצרים, להעלות רעיונות, לנקות פיקסלים… רק תגידו. בהמשך גדלה החברה והיצע המוצרים והשירותים שלה, והיום יש לה גם חנות לאוכל, לצעצועים, למוצרי הגיינת שיניים לכלבים, למתנות ל"הורים" של הכלבים, ועוד, והיא אפילו הונפקה בבורסה האמריקאית. כמו שהם מגדירים את עצמם, המותג הוא dog-centric וכל חוויית הגלישה באתר היא בהחלט כזו.


עמוד הבית

נתחיל בתצוגה המאוד מאוד מאוד נקייה של עמוד הבית (במובייל העמוד קצת יותר עמוס). בחלק העליון יש את הלוגו (הגאוני), עזרה, נושאי הקופסאות, אפשרות כניסה לחשבון וכפתור הנעה לפעולה של הגדרות הקופסה. התמונות תמיד בנושא הרלוונטי, יש השקעה בצילומים. אין תפריט עמוס, אין "אודות". ישר ולעניין.


בניית המנוי

אחד הדברים האהובים עלי באתר הוא המיקרו קופי הנהדר שלהם, לכל אורך הדרך. תראו למשל את תהליך התאמת הקופסה לכלב שלך:

קודם כל מה שם הכלב – כי הוא בעצם הנמען פה. ולאחר מכן, במקום כפתורי "זכר" או "נקבה" משעממים, מופיע המשפט "She's a good girl" או "good boy". מי לא ליטף את הכלב שלו תוך כדי מלמולי "מי כלב טוב? הא? מי כלב טובבבבבב?"


הכנסתי את השם של הכלבה במסך הראשון, ומעכשיו כל השאלות מתייחסות אל לולי (no judgement!). תראו איזה יופי מוצג פה הגודל של הכלב – עם איור חמוד בשפת האתר, טווח משקל והכי חשוב – הסבר לגבי התמחור של המוצרים. הורדת חסמים ומענה על שאלות נעשית לאורך הדרך בצורה עדינה ויפהפיה – לגודל הכלב אין השפעה על המחיר של קופסאות המתנות, ותמיד אפשר לשנות את הבחירה בהמשך.


דילגתי פה על מסך בחירת גזע הכלב (עם אפשרות לדלג) והכנסת תאריך יום האימוץ שלו (גאוני! במקום לשאול אם הוא גור או בוגר, יש פה דרך נהדרת גם לדעת מה הגיל של הכלב וגם לנעוץ תאריך שסביבו אפשר לעשות מגוון פעולות שיווקיות. כמו שאתם מבקשים תאריך לידה בעת הרשמה לאתר מהלקוחות שלכם. רק בכלבית).

גם במסך בחירת המנוי (משלוח חד פעמי, חצי שנתי או שנתי) – הדרך בה נכתב המיקרו קופי של ההתחייבות ל – 100% שמחה, היא פשוט מקסימה. זה לא "אם אתם לא מרוצים צוות שירות הלקוחות שלנו עומד לרשותכם" אלא "אם לולי (שוב, בעל החיים עצמו פה הוא הלקוח) לא מרוצה, אנחנו work to make it right". אמאל'ה ולולי'לה. מה זה כל הטוב הזה?


אפילו האפ-סייל חמוד. יש פה בחירה בין שתי אפשרויות (שלוש, אם סופרים גם את האופציה של דילוג על האופציה הזו) – אפשרות תוספת של צעצוע אחד במשלוחים הבאים, או באנדל של תוספת צעצוע, חטיף ועוד מוצר. השם של התוספת האפשרית השניה למשלוח החודשי הוא משחק מילים על Must Have . המילה Mutt פירושה כלבלב או כינוי לכלב לא גזעי, אבל כינוי חמוד כזה שלא מעליב באמת (כלבים).


בשלב הזה מתבקש הלקוח לבחור את הנושא של הקופסה הראשונה שתישלח לכלב שלו, עם אפשרות לבחור בין קופסת נושא החודש לבין קופסת הפתעה. לרגע לא שוכחים פה שעם כל הכבוד ללולי, מי שהולך להתרגש, לצלם, לשתף בסושיאל ובואו – לשלם על כל האירוע, זו אני. גם אני רוצה להיות מופתעת!


די, די להיות גאונים, זה מביך. תראו את ההערה שמתחת לשדה הזנת הקופון. הם כבר מראים לכם שיש קופון הנחה ולא צריך לצאת מהאתר כדי לחפש אותו בגוגל. אבל הקופון תקף רק למנויים של 6 או 12 חודשים (אני בחרתי כרגע משלוח קופסה חד פעמי). והם גם כוללים את הלינק לחזרה לעמוד סוגי המנויים ולשנות שם את הבחירה.

מסך הצ'קאאוט – שלוש אפשרויות תשלום. שדה פשוט של הזנת פרטי כרטיס האשראי (3 שדות שויזואלית מאוגדים לשדה אחד וכמובן שאפשר לעבור ביניהם באמצעות מקש ה TAB). כמה פשוט, ככה חכם. כמו לולי.




באמת, האתר הזה זו שמחה אחת צרופה. תסתכלו על עמוד משרות הכלבים ותצטרפו גם אתם למועדון המעריצים שהקמתי. ולכבוד סיום שני דברים משמחים כמו 2 פיסטוקים פתוחים שמצאתם בשקית בוטנים – העמוד הקורע "דיאלוג עם הכלבה" בפייסבוק, ווידאו שתירצו להגדיל על כל המסך


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *