מתנות Next Level

כל הקונספט הזה של שונא מתנות יחיה – איך זה קרה? לא רק שזה לא נכון, אפילו להפך, ואם יש לכם אתר איקומרס – ועולם ה Gifting רלוונטי למוצרים שלכם – אתם יודעים שיש פה הזדמנות לחשיפה ללקוחות נוספים דרך חברים, למוצרים שלא תמיד אפשר להחזיר (אם הם customized) כך שיורד מכם גם החלק הזה, ועוד לא מעט יתרונות.

הפיצ'רים של קניית מוצר כמתנה באתר מוכרים לנו – אפשרות לעטיפת מתנה (בתשלום או חינם),בדרך כלל אפשר להוסיף ברכה (מגדילי הראש יתנו גם רעיונות לטקסט לברכה), והמוצר יישלח בלי החשבונית. חלק מהאתרים יציעו גם אפסייל של הוספת בלונים או wizard למציאת מתנה – בדרך כלל נראה את הפיצ'ר הזה לקראת חגי נובמבר-דצמבר בחו"ל. בקיצור, נחמד.

Etsy, אתר המרקטפלייס למוצרי יד שניה ועבודת יד, הולך קדימה עם כל נושא ה Gifting. אחרי שהם גילו שמחצית מקניית המתנות מתרחשת מחוץ לעונת החגים – כלומר מתנות לימי הולדת, נישואין, חנוכת בית, סיום תואר וכו' – ושאין בעצם אתר שהוא מוביל שוק בתחום, התקבלה החלטה לעבוד על חיזוק האתר גם בתור ה destination לקניית מתנות. התוצאה – הלקוחות נכנסים ל Gift Mode – איזור שלם באתר שמוקדש לקניית מתנות – החל משלב מציאת המוצר ועד ללוגיסטיקה שלאחר הקנייה.




באמצעות AI ואוצרות ידנית, פיתחו ב Etsy מאתיים פרסונות של מקבלי מתנות, עם מגוון של מוצרים אופציונליים לכל פרסונה. אחרי שהמשתמש בוחר למי מיועדת המתנה, נפתח פופ אפ עם בחירת פרמטרים נוספים – מה האירוע ומה מקבל המתנה אוהב:



בתהליך הצ'קאאוט שולח המתנה יכול לשלוח טיזר למקבל המתנה – כרגע מדובר בתמונה מטושטשת קצת של הפריט עצמו, אבל בשבועות הקרובים תעלה גם אפשרות שליחת סרטון וידאו אישי של שולח המתנה עצמו.



בקיצור, שונא מתנות מפסיד ממש.
Etsy לוקחים את הנושא כל כך ברצינות, שהשחקנית דרו בארימור הפכה להיות שגרירת המתנות שלהם ומן הסתם ניראה אותה הרבה בחודשים הקרובים, בדיוק בזמן להתנעת הפעילות לחגים. בקרוב אצלכם.

שיר סיום מתבקש (לא! לא מתנות קטנות!!!!):



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *