מלצר יש לי רגל בפריים! – זוויות צילום ממירות ומפתיעות

תמונה שווה אלף מילים? עזבו. בואו נדבר על תמונה שווה אלף המרות.

כולנו מכירים את התמונות "הרגילות" של מוצרים באונליין. הנה החולצה על רקע לבן (פקשוט), הנה על הדוגמן, הנה זום על השרוול, אגרטל על השולחן, תא מטען עם גלשן ושיער עם גוונים של גולשים. או כל דבר מהז'אנר הזה. שלא תבינו לא נכון, there's nothing wrong with it! אבל גם בצילום או בחירת תמונות למוצרים שבחנות האיקומרס שלכם יש אפשרות ליצור תוכן מפתיע וממיר שייצור את הבידול של האתר שלכם מאתרים אחרים, ושייתן את המענה המדוייק ללקוחות.

בפוסט הזה לא נדבר על כל אותן זוויות צילום מוכרות שהוזכרו למעלה פה, או בוורטיקלים שהתמונות בהם יותר צפויות – אלא דווקא באלה המפתיעות שיכולות להביא להמרה. קבלו:


מוצרי אלקטרוניקה

תמונה שמראה את הפאנל האחורי של המוצר – הלקוחות רוצים להבין את החיבורים, פורטים וכל אותן מילים ופונקציות שרק אנשים שיש להם בבית מגירה שלמה עם כבלים שאולי "פעם הם יצטרכו מה פתאום לזרוק את זה!" מבינים.


הפאנל האחורי של הטלוויזיה, מאתר ao.com. אמנם זו תמונה 15 מתוך 16 בגלריה, אבל מעניין אם הם שם מודדים מה תורם להמרות


ריהוט

שולחנות, כסאות, ספות – תמונות שמראות את הצד התחתון או את החלק התחתון של המוצר (לדוגמה, רגליים של ספה מהצד). זוויות צילום כאלה מאפשרות ללקוחות להבין את האיכות של המיבנה והיציבות של המוצר, ולראות גם את החומרים מהם הוא מורכב, באיזורים שבדרך כלל לא מציגים.


תראו את הזווית הזו של השולחן מאתר wayfair.com. נהדר.


אוכל

וואו. אפשר לדבר עם צילומי אוכל שעות (וגם אין על הוידאוים האלה שמראים איך מביימים צילומי אוכל ומשתמשים בדבק פלסטי במקום חלב כדי לצלם קורנפלקס!) אניוויי, בצילומי אוכל – תמונות שמראות טקסטורות או את החלק הפנימי של המזון (פחות לדמיין מנה של כבד ויותר לדמיין קרואסון), תורמות להמרה.

מיני קאפקייק מאתר bakedbymellisa.com – מושלם.



מוצרי טכנולוגיה

דווקא פה אין הפתעות אלא חזרה על משהו שאנחנו מכירים (ונכון בגדול לכל צילום מוצר אונליין) – קנה מידה. המוצר חייב להיות מוצג ליד אלמנטים מוכרים כדי שללקוחות יהיה בראש את קנה המידה שלו עוד לפני שהם מסתכלים בפירוט הטכני..

מצלמה של מוניטור תינוקות באתר Nanit. איך ספרים מכניסים לפרופורציה, הא?

מוצרים בעבודת יד/ מוצרים עם פרטים עדינים

קלוז אפים, קלוז אפים ועוד פעם – קלוז אפים. להראות כמה שיותר את הפרטים ומתוך זה את האיכות של המוצר והעבודה עליו.


תמונת קלוז אפ על תיק באתר hardgraft.com. כל התיקים נעשים בעבודת יד מחומרים סופר איכותיים – והתמונות מראות את זה.



לסיכום

מה שממש חשוב וכדאי לזכור הוא שאפשר וצריך גם למדוד את ההשפעה של התוכן הויזואלי בעמודי המוצר שלכם, במובן של לא רק "לשפוך" תמונות לגלריית המוצר אלא באמת להבין מה תורם להמרה.

אם יש לכם גם חנות פיזית – שבו רגע בצד ותראו על מה הלקוחות שלכם מסתכלים כשהם באים לבדוק את המוצרים אצלכם. אם יש לכם שירות לקוחות (ברור שיש, לא?) תבדקו מה הבקשות החוזרות לגבי מידע על מוצרים מסויימים ואם אפשר לתת פתרון ויזואלי – כלומר תמונה – להשלמת המידע הזה.

תעשו פעם בכמה זמן A/B testing על סוג תמונות ומיקומים בגלרייה. ייצאו משם דברים מעניינים, מבטיחה.

ושיר ממיר לסיום:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *