איך מוכרים חליפות אונליין – חלק 1

נגיד שלא 400 מעלות ואלפי אחוזי לחות בחוץ, ושאנחנו חיים בסצינה אינסופית של הלוטוס הלבן" נוטפי סטייל ופשתן. זה שאנחנו במציאות של "הלוקוס הלבן" ושתראו לי גבר אחד שהולך במזג האוויר הזה בחליפה (אוקיי, אחד שגר פה באמת ולא נציג של הקונסוליה היוונית במשרד ממוזג).

נכון, זה לא מוצר שנמצא אפילו בעמוד ה-15 של רשימת המוצרים הנמכרים אונליין בארץ, אבל זה תחום UX-י מעניין שאפשר לשאוב ממנו השראה ולבדוק אם יש פתרונות טכניים או קריאטיביים שמתאימים לעסק שלכם. מצד שני, ידעתם שיש תחתונים מחטבים לגברים? אז never say never. לכו תדעו מה יהיה כאן.

עולם החליפות כולל המון דברים מעיפים את המוח, שחוויית סחר טובה יכולה להציע (מבחינת eCommerce UX) – האתרים הבאמת מעניינים מציעים שילוב של קסטומיזציה חלקית/ מלאה, התאמה אונליינית למידות הלקוח ושירות משלים של חנויות פיזיות. יש בוורטיקל הזה עוד דברים שאפשר ללמוד מהם גם אם אתם מוכרים משהו אחר לגמרי (או סתם אוהבים UX ואתגרים), כמו חוויית מותג, ניווט ופילטרים, אופן תצוגת תמונות המוצרים.
אז יאללה, תפעילו מזגן על 20 מעלות וכנסו לעולם של צמר, משבצות ודשים [ושיר בסוף כל פוסט, בנוהל. (אם אתם בני פחות משלושים אל תנסו להבין את האסוסיאציה האחרונה, סתם חבל על הזמן שלכם)].


מה נראה היום?


היום נסקור 4 אתרי חליפות, כל אחד מהם עם פיצ'רים מיוחדים או פתרון UX-י ששווה להתעכב עליו. משהו שחשוב לזכור – ככל שהמוצרים יותר כך גם אופן התצוגה שלהם באתר, ובכלל כל השירותים הנלווים אליהם. אנחנו לא באים להשוות תפוחים לתפוחים, אלא פשוט לקבל השראה וללמוד (בכיף!)


באתר Suit Supply רואים קודם כל את התמונה החזקה ובגלילה עולות הקטגוריות השונות. יש בצד שמאל למעלה גם המבורגר ניווט, אבל אפשר לראות את ההיצע שיש לחנות המותג להציע גם מבלי להקליק או לגלול יותר מידי. באופן כללי, אתרים עם המבורגר לניווט (תפריט נפתח) אולי ייראו טוב יותר כי אין את העומס שמביא איתו בר הניווט הראשי. אבל זה אומר שהלקוח שלכם צריך להקליק לפחות פעמיים כדי להגיע לקטגוריה/ תת הקטגוריה שהוא רוצה.
אז מה עם המובייל אתם שואלים? שאלה מעולה. יש לתצוגת ניווט-ללא-צורך-להקליק-על-ההמבורגר (ועל זה נדבר בפוסט נפרד), אבל במקרה של Suit Supply הקטגוריות עולות בגלילה גם במובייל.




לעומת האתר הקודם, אתר המותג Indochino מציג עמוד בית קצת חסר חיים, האמת צריכה להאמר. השילוב של כחול לבן אפור בגוונים הספציפיים כמו שהם מוצגים כאן, עם תמונה מאוד לא מושכת, הופך את הכניסה לאתר לחווייה אנמית למדי (גם במובייל) אבל יש פה משהו אחר שמפתיע – יש באתר גם חליפות לנשים.
אם יש לכם מוצר/ים שמרחיבים את הקטלוג בצורה מעניינת (והגיונית. כלומר אין מה להציע מיכלי ספריי באתר של חומרים דליקים, גם אם נפלתם על סטוק מעולה מיבואן מיכלים) – לכו על זה! המומחיות שלכם, יחד עם חוויית השירות והסחר תפגוש קהלים חדשים לגמרי. הקלקתם על הלינק של התחתונים המחטבים לגברים בפיסקה הראשונה? ראיתם באיזה אתר הוא נמצא? מפתיע.


עוד אתר מעניין הוא TheBlackTux – שמציע אופציה לשכירת חליפה (במקום קנייה), מאפשר מדידה בבית למי שכן קונה (Try before you buy), ומציג בבר הניווט הראשי גם הפנייה לאתר טבעות חתונה (אתר נפרד לחלוטין).
האופציה הזו של שכירה או קנייה בולטת כבר בכניסה לאתר, ואופציית השכירות היא הקטגוריה הראשונה בבר הניווט.
יש לכם USP שבאמת מבדל אתכם בנוף התחרות? עופו עליו.



שלושת האתרים הקודמי הם אתרים אמריקאיים, האתר הזה – Moss, הוא אתר בריטי. וכיאה לאחד כזה, יש בו לא רק חליפות ליום יום או חתונות. יש פה גם מערכות לבוש שלמות ל Horse Race Day למשל, שכוללות גם את הצילינדר.



ניווט באתר

נקודת המוצא של מכירת חליפות אונליין היא שאפשר לקנות חליפה, או רק חולצה, ו/או אקססוריז ונעליים להשלמת כל הלוק. כך שהאתגר הראשון שלנו הוא לפצח את עץ המבנה של האתר כך שהניווט בו יהיה אינטואיטיבי וברור. עכשיו אחרי שהכרנו את האתרים וראינו מה הייחוד של כל אחד מהם, בואו נראה איך נראה עץ מבנה האתר שלהם:

Suit Supply – כאמור, יש תפריט נפתח בלחיצה ושתי הקלקות נוספות כדי להגיע לתתי הקטגוריות הקשורות לחליפות. הכל פה מאוד "יעיל" – חליפות קלאסיות או מעוצבות יותר, חליפות לחתונה, חליפות טוקסידו וחליפות בהתאמה אישית. אפשר גם לנווט דרך "קולקציות", שזו דרך מעולה לאגד ולקדם את ה best sellers או ליין של מוצרים ייחודיים.


באתר של Moss הולכים על שילוב של קטגוריות – כלומר יש פה גם ניווט לפי פריט (למשל מכנסיים או חליפות), נושא (חתונות או "חנות קיץ"), SALE (כי בכל זאת חנות) ו- Custom Made כקטגוריה. מפתיע אותי שדווקא ה SALE הוא הראשון בבר הניווט וה Custom Made אחרון, אבל אני רוצה להאמין שהבחירה נעשתה אחרי מחשבה עסקית ו A/B Testing.



ב Indochino הולכים על פשוט. הקטגוריה הראשונה היא כולה על המותג, חשיבות המדידה האישית, איך זה עובד וכו'. ומשם והלאה – as simple as it gets.




בחלקים הבאים נצלול לעולמות של פילטרים, עמוד מוצר, תמונות ועוד.
ובנתיים שיר מסכם – כי מי אמר שצריך חליפה בעצם.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *